Narvik

Dom flesta verkar ha glömt våran lilla blogg... men jag klottrar ändå in ett litet inlägg med lite bilder från förra veckan.

Jag och den där Degerforsar´n skulle en sväng upp till Kiruna men bestämde oss för att åka vidare så vi följde med Kiruna-föraren, Daniel, till Narvik. Jag har varit där förut men aldrig åkt järnvägen vilket var sjukt vackert. Det var inte sista gången jag gjorde det om jag säger så. Så fort vi började hemresan så pratade vi om när vi ska göra det nästa gång.

Här kommer några bilder från turen:

Livet som lokförare
Livet som lokförare, lite choklad och tidtabellen...

Biltåget på Björnfjället
Biltåget på Björnfjället

Hans har ett halleluja-moment? Eller nåt...
Halleluja-moment...

Järnvägsutsikt
Det är inte alla som har sån utsikt från kontoret

Järnvägsutsikt
Här skulle det inte vara så coolt att spåra ur...

Järnvägsutsikt

Jag i Narvik
Jag i Narvik, hamnen och vårat tåg lååångt bort i bakgrunden

Utsikt från en bro

Krigsmuseum, tysk berghaubits
Vi hann med en sväng på krigsmuseumet också, en tysk berghaubits

Lapporten
Lapporten

Möte med 1290
En tågnördsbild i Kaisepakte, möte med 1290.

Det hade varit kul med lite fler inlägg så man hade fått se vad ni andra pysslar med.

Ha det gött!

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Robert

Jo, det är fint att åka till Narvik. Sveriges vackraste järnväg ligger i Norge. :P

2009-07-13 @ 10:19:56
Postat av: Martin

Fy Fan vad nice!! Grymt avundsjuk....

2009-08-11 @ 12:39:43
Postat av: ..:Sarah:..

Hejsan !



jag hittade den bloggen via google. de är så här att jag efter många år äntligen kommit på vad jag vill bli som stor. å de är fasen lokförare!

läste en artikel om en tjej som jobbade som de och jag blev nästan lite avundsjuk. så nu har jag läst på , kollat upp och verkligen checkat om de är "min grej" . hittade den här bloggen som nu hamnar i min blogg lista.. här ska forskas.. ;)



intagningen blir till nästa år.

OM nån av er vill och har lust, tips.. råd eller bara en åsikt om erat yrkesval. skicka gärna en rad eller två om de :)



Mvh Sarah




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback