Trodde att man skulle slippa sånt här elände i år

image70

Fantastiskt underbart att klockan halv sex slå upp dörren från överliggningen och se att det fallit tre decimeter snö under de fem timmar man legat och sovit. Desto roligare blir det när man ådrar sig att man innan sängdags ställde upp kärran på ett sidospår med klotväxlar och klotspårspärrar. Det blev ett lagom workout-pass med växelkvasten men hade det inte varit för en försenad X2:a och fjärrens oförmåga att svara i telefon hade jag avgått i tid. :)

Kommentarer
Postat av: jana

vem o var är du?

2008-03-18 @ 12:14:30
Postat av: Nita

Vänersbrog??

2008-03-18 @ 17:41:00
Postat av: Markus

Mycket riktigt Vänersborg. :)

2008-03-18 @ 22:40:15
Postat av: Arlanda Qaida

Hörde att ni fick en skvätt blötsnö i Västsverige häromdagen. När det kom till östkusten hade det avtagit lite men timingen kunde inte varit sämre. Jobbade natt och kom farandes till Karlberg bara för att få reda på att ett godståg hade kört fast med ändan ut på min spårledning. Tvärstopp, stationen låst och bommad sedan en timme och på spåren intill pågick diverse A-arbeten... Lösningen blev att vända på klacken, åka till Norra Station (där jag inte varit sedan i våras), vända, ringa till tornet i Tomteboda som undrade vad Arlanda Express skulle ner på godsbangården och göra, växla ner på ett spår som jag inte hade kört på förutom en gång Nov -06. Väl nere i Tomteboda var det bara att analysera var diverse andra rörelser befann sig, vilken växelställare som manövrerade vilken växel (alla märkskyltar var översnöade) och sedan måtta upp en tåglängd så att jag visste hur långt jag skulle dra fram för att komma runt till rätt spår. Passagerarna inne i tåget undrade nog vad de gjorde där och en av växlarna i Tomteboda dök fram ur skuggorna med ett klart frågande ansiktsuttryck... Till sist, efter att ha vänt tåget igen, 33 minuter sen, anlände jag, tågvärdinnan och våra tjugo resenärer till Stockholm C. Efter att ha gjort klargöring inför morgondagens trafik kommer dock arbetsledaren på att det vore väldigt bra om vi kunde få tåget rättvänt igen, kunde jag tänka mig att åka tillbaka och vända det rätt? Efter ytterligare ett antal samråd och medgivanden, en S16, en VUT för transport och lite växling var tåget rättvänt och startklart för dagens andra tåg till Arlanda. Jag kände vid det laget för att dö en stilla död men fick nöja mig med en kaffe så länge. Vinter är ju härligt! :-)

2008-03-19 @ 10:59:19
Postat av: Martin L Ky1Bdn

Snö. Ha. Vardagsmat, åtminstånne här uppe :-)

2008-03-19 @ 16:16:52
Postat av: jana

Själv har jag inte råkat på strul orsakat av snöoväder *ta i trä*..

Däremot är jag riktigt trött på dem stackars människor som väljer att avsluta sina liv framför ögonen på mina kollegor..
Känns som det inträffat alldeles för ofta sista tiden..
Gudskelov har jag inte drabbats själv, mer än ett o annat totalstopp i tågtrafiken, men ibland känns det som det bara är en tidsfråga..

Hoppas vårsolen kommer o värmer upp vinterdepressionerna snart..

2008-03-20 @ 18:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback