Åter på jobbet

Var hälsade undersåtar.
Vill redan nu på peka att jag skall återkomma med en utförlig skrivning om mitt fälttåg till kanarieholmarna.

Jag kom hem till ett vinter Boden igår kl 18 med ett leende på läpparna.
Blev stoppad i tullen dock eftersom mitt passfoto föreställde en vit snubbe men tulltjänste-sumobrottarna hade en afrikan framför sig.
De vägrade förstå att det var en förklädnad som användes när jag vill gå på stadens gator som en vanlig man utan bestämde sig för att genomföra en kroppsvisitering.( Och inte den roliga sorten)
Problemet löste sig då de upptäckte mitt bleka arsle som skulle få en magnecyl att se ut som en leverfläck.
Tack gode gud för badbrallslinjer.


Har en massa bilder också att visa från veckan men väntar på att spanska polisen skall släppa den från bevismaterialslåset.

Väl hemma så stod endast en sak att göra: Handla svensk mat.
Kändes konstigt att itne köpa ett flak med spansk bira och en sjufemma samtidigt som jag köpte mat.
Men siktet var inställt på falukorv så det alkoholmässiga stod sig lite i skymundan denna gång.


Kom till jobbet idag och undrade efter en veckas supande vad fan tåg var förnågot.

Kan ju inte ringa fjärren Boden och fråga för de har då ingen aning.

Så jag ringde Ölsamma Björn-Ladin men han jobba på Arlanda express och kan bara köra horisontell hiss.


Nu krävdes desperata handlingar: Runar! jag måste ringa Runar
efter att ha blivit döv av ett RAJD ÅN!!! i 110 decibell så frågade jag helt enkelt: Vad är tåg?
Svaret Blev TÅÅÅÅÅG!!!!
fan jag blev döv

Ha de gott

//Ragge


Kommentarer
Postat av: Thomas

Du blev lite nervös när tullarna började dra på sig gummihandskarna, va? ;-D

2008-03-14 @ 09:41:01
Postat av: Bjärven

Fattar inte hur du kan vara så dum så att du ringer till en hissförare för att få reda på vad tåg är! Jag kan på min höjd berätta vad dåliga gångegenskaper, labil hjälpkraft, kompressorhaveri, ATC-fel, 0P, BF1/2/3, dörrfel, jack i kolskena, blockerad dörrstängning, stressade slipsnissar/nissor, rusningstid i Karlberg, korsande tågväg och borttappade tågnummer är, men för fasen inte TÅÅÅÅG!

Dumma dumma lapp!

2008-03-16 @ 09:28:59
Postat av: stationsvärden

det går vilt till, minsann...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback