Kan lik köra lok?

Kan lik köra lok?


Det undrade jag i morse är jag vaknade upp på överliggningen och såg mig i spegeln.
Jag kom fram till följande slutsats: Jag har dött under natten men e för trög för att fatta´t.
Inte ens Stephen King skulle i sin vildaste LSD-fantasi kunna beskriva det jag såg stirra tillbaks i badrumsspegeln som för övrigt började gråta.

2 alternativ var nu möjliga:

1: Jag låtsas som ingenting och kör tills min döda lekamen inte bär längre
2: Jag sjukskriver mig pga att jag dött.

Det senare alternativet kan bli problematiskt eftersom jag har försökt med det förr men chefen bara skickade mig till en hjärnskrynklare.

När mitt tåg kom såundrade jag om jag skulle skrämma ihjäl den stackare som jag avlöste med mitt utseende men eftersom han var fårn Långsele så had ehan naturligtvis sett värre saker.

När jag skulle ringa fjärren för att skaffa dispens pga tåglängd så fick jag bara fram massa hesa viskningar och det blev missförstånd hela tiden:

Fjärren: Fjärren Boden
Ragwald: *vääääässs* förarn tåg 41892 *host host* fi fan
Färren: Ursäkta?!?!
Ragwald: *Vääääässssss* förarn tåg 41892 här
Fjärren: Jaha va hes du låter
Ragwald: ÖÖH väääs jo jag e lite död
Fjärren: Dö kan du ju inte vara. Du kör ju fortfarande!!!
Ragwald: Jo jag e dö.....de luktar så ialla fall
Fjärren: men fan dö kan man ju inte va om man kör tåg heller
Ragwald: Jamen kom för fan på nåt själv då!!!! Jag e väl ingen läkare heller.
Fjärren: jaja men dö inte nu för då täpper du ju till för Aitik-tåget. Du får sida i Bastuträsk....där kan du dö.
Ragwald: Jaja hej
Fjärren: hej hej


Väl framme i norrbotten så mådde jag lite bättre.


Så jag lever nog ett tag till kanske.

De finns alltid en dag i morron att stryka med på


Ha de gott//Ragwald den förskräcklige


Kommentarer
Postat av: Martin L / Ky1 Bdn

Otur i turen att du överlevde, för om tre veckor så kommer vi i Boden ut på LIA och vi kommer att vara på Hector, GC och 3T i Lsl, GC och Veolia i Vns, GC och Veolia i Le och ett gäng söderöver. Själv skall jag vara på GC i Vns.

Hade.

PS. Jag vet hur det är å va dö, minns en gång i busken i Gävle....... :-)

2008-02-27 @ 17:49:58
Postat av: Nita

Haha.. int ä du dö int..

Kram på dig och hoppas du har d bra!

2008-02-28 @ 08:02:21
Postat av: Björn

Lappen är sig lik, det märker man!

Jag har hört talas om tekniken man använder när man kräks i farten från en X1:a på pendeln i Stockholm men hur man avlider på sidotågspåren i Bastuträsk vet jag inte än... Äta nudlar ståendes på sidan i Bastuträsk vet jag däremot hur det funkar men de involverade inte överdrivet mycket lik, hoppas jag iaf... :-/

2008-02-28 @ 10:47:58
Postat av: Joakim

Gods -det är inte ett yrke, it's a way of life!

Or death...

:-)

/Joakim

2008-02-29 @ 00:12:03
Postat av: Rambo

Better to die for something than live for nothing!

2008-03-03 @ 09:30:45
Postat av: U

Jag vet hur du kände dig...
Jag har varit ett lik sen i torsdags, dyngförkyld. Inte sovit mer än nån kvart här och där under hela helgen för att så fort jag somnat så har jag hostat upp tarmarna.

Kjam

2008-03-04 @ 15:04:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback