"Tittartur"

Jag har idag varit ute på en tur med lokomotivförare Maria Jonasson, Kristinehamn-Ludvika-Kristinehamn, och så här glad såg hon ut för att få köra tåg... Eller var det kanske mitt sällskap som gjorde det ;-D
Jag väljer iaf att tro på det sista :-D

image6
Snyggmia i uniform gör standardposen

Det var kul, god lunch och trevligt sällskap. Det kommer vi säkert att göra om fler gånger.

Som dom flesta säkert redan vet så kommer jag att börja på Tågab med resten av packet Robert, Hans och Johan ;-) Hörde också att vi kommer att ha en massa utbildning/inbillning tillsammans framöver.
Känns iaf jäkligt skoj!

image7
Hans som gör sitt bästa för att se snygg ut på bild ;-D

Hehe sorry Hans! Kunde inte låta bli att lägga in en bild på Mr Degerfors när han besökte mig i Gävle tidigare i sommar ;-) Tur att maten var fruktansvärt god annars skulle jag nog få däng....

Ha det gott allesammans!

/Ulrika

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för den sötnos... =D

2007-09-14 @ 20:00:41
Postat av: Joakim

Det verkar som om ni kommer att bli klassens diesel-maffia, med andra ord. :-)
Mia, är du klar och kör själv nu? Grattis!
I så fall är det väl bara jag, Ulf och Jörgen kvar, och Ulf & Jörgen skall väl bli klara vilken dag som helst nu. För mig själv gissar jag på att jag blir klar någon gång i skiftet oktober-november, så jag är väl den som är sist ut. Först hade jag semester, sedan hade handledarna semester, sedan hade instruktören semester... jag undrar vem som kör tågen egentligen?
/Joakim

2007-09-14 @ 23:16:01
Postat av: Björn

Mia körandes en Fiat!!! Har de inga rälsbussar från BMW i Värmland? ;-)
Vill minnas att Mia hade lite ångest över att behöva vänta halva sommaren innan fordonsutbildningar och annat företagsspecifikt kom igång så det är väl därför hon ser så glad ut? *brômm brômm* (eller hur låter en värmländsk rälsbuss egentligen?)
Joakim: Jag förstår att de inte har hjärta att säga sanningen till dig och hänvisar till "semester" för handledarna... ;-)

2007-09-15 @ 09:04:56
Postat av: Joakim

Björn: Så länge jag får betalt, är jag synnerligen välvilligt intälld till de flesta ursäkter! :-)
För övrigt är det ju ganska praktiskt att ha med sig en kokplatteoperatör när man kör långa sträckor, men det lär väl du inte veta något om, din stackare. ;-P
/Joakim

2007-09-15 @ 20:12:52
Postat av: Mia


Joakim: Jag trodde bara att det var jag kvar. Men så var det inte alltså. Vi har bara 3 fordon, och dom gick på 3 veckor. Sen var det handdatorutb. m.m. Men nu kör jag själv.. och istället för handledare tar jag med mig vänner på ensamma turer. (Eller så kan det vara någon som är ledsen över att inte få åka tåg förrän i december =)
Björn: Jag har alltid med mig en silvertejpbit men texten BMW på som jag sätter över Fiat-texten. Och så länge det är en diesel med automatlåda är jag nöjd. Det är inget brômm, det är ett vrööl!

2007-09-15 @ 21:57:19
Postat av: Björn

Joakim: Varför använda kokplattan när det finns jävligt decent latte bara några meter från respektive ändpunkt och dessutom en massa flygvärdinnor runt omkring? :-P
Mia: Jag är väl egentligen lite avundsjuk, har inte fått bidra ett skvatt till miljöförstöringen ännu... Appropå ljudet, är du säker på att det inte är byaraggarna i Torsby som låter (vr)ööl då?

2007-09-18 @ 10:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback