Min Jana-dag

Tja, nu har jag haft en riktig Jana-dag ;-P,  eller i alla fall en natt då mycket gick litet tokigt.

Tjuvbroms (högnivå) på två axlar (gnistkvastarna var i och för sig vackra i nattmörkret!), lok som inte ville gå över på helventilation, balisfel med nödbroms och tvärstopp mitt i en skyddssektion, ännu ett balisfel och nödbroms, så att jag blev stående med tåget på väg upp för Riddarholmstunneln...

Det är kul nästan jämt! Men vi kom in till Tomteboda till sist, och faktiskt t o m innan vi skulle ta nästa tåg ut därifrån, så det får väl betraktas som en på det hela taget lyckad natt.

//Joakim

Kommentarer
Postat av: Joakim

Glömde att tillägga en sak: När vi höll på och pysslade med tjuvbromsen, såg ett block ut att vilja fastna i hjulringen. Min handledare gav därför blocket en resolut känga för att få loss det. Tyvärr var hjulet och blocket en smula varma, så pass varma att hans skosula började glöda och pyra. Han såg litet festlig ut när han hoppade runt i makadamen med en rykande sko och försökte stampa ut glöden i sulan...

2007-09-14 @ 23:19:27
Postat av: Björn

Hade handledaren filthatt, oxpiska, revolver, tre heliga stenar från de fördömdas tempel och lystrade till namnet Indiana Jones?

2007-09-15 @ 09:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback