En annan tittartur

Hej på er allesammans!

Jag får väl erkänna att jag också har varit på muppre*censur* tittartur med en kursare. För två veckor sedan blev det en liten sväng till Kristinehamn och tillbaka från allas vårat Hallsberg med allas våran Runar. Trevligt för ett horisontellt hisskötarmongo/en fartgalning som jag att puttra fram i 100 km/h med något som väger liite mer än 187 ton :-)

image8

Jag vet inte om det var de gamla vanliga, kända felen men Runar såg lite konstig ut när vi skulle åka från Hallsberg. Ingen anledning till det, trots att vi skulle bege oss upp i Värmland, känt för mycket, ökänt för det mesta! Efter att ha fått lite fina röda vagnar som ville till Norge rullade vi sakta iväg. 0 till 100 kändes som att det tog en hel eftermiddag vilket jag inte är riktigt van vid. En annan konstig sak, bromstalet var tvåsiffrigt! Mystiskt...

Nåväl, ibland skall man kolla in livet på andra sidan om häcken! Det var skoj att återse de gamla jaktmarkerna, och Hallsberg (vet en som är glad över att jag erkänner det där med Hallsberg!)!

Ha det!

/Björn

Kommentarer
Postat av: Göran

Hej!
Hittade denna sidan i jakten på info om lokföraryrket. Ni verkar att ha haft väldigt kul under utbildning och nu också under arbete. Själv ska jag börja i Hallsberg den 22/10 och tillhör KY10. Jag hoppas att även min kull kan blogga över våra kommande äventyr. Fortsätt med era inlägg så vi ännu okunniga får en inblick. Ibland skrämmande, ibland roande...
MVH
Göran

2007-09-20 @ 10:24:12
Postat av: Björn

Hej Göran och grattis till ditt val!
Du kommer med allra största sannolikhet ha en massa skoj, både under skoldagarna och praktiken. Lycka till!
PS. Håll ett öga på Cedars tacoluncher, de är riktigt
shyssta och priset funkar även för den fattige lokförarstudenten! DS.

2007-09-20 @ 12:04:12
Postat av: Robert

Hmpf. Nog skulle jag se det som tittarotur att få åka med runar :P

2007-10-02 @ 15:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback