Utbildning... fast mest inbillning

Igår var det då första dagen av en veckas dieselutbildning på Tågab i Kristinehamn tillsammans med Johan, Hans och Robert...

image9
Lokomotivförare Johan börjar med genomgång om vad vi lärt oss under de två dagar som gått.... Behöver jag tillägga att läraren var på lunchrast under tiden och kom in och asgarvade :-)

image10
Många figurer blev det... Nästan i klass med T44:an i Hellsberg.

image11
Helnöjd över krumelurerna

image12
Flitiga eleverna Hans och Ulrika

image16
Robert och... kan det vara... Hans.

image13
Våran egentliga lärare Roland Halvarsson.

Förutom att svamla lite i utb.lokalen så har vi lyssnat lite på läraren och förhoppningsvis ska väl nåt fastna hos några av oss. Vi har också krälat runt på lok och oljat ner oss lite och det kommer det att bli mer av under resten av veckan.

image14
Här kommer allt som Mia pajar hamna ;-)

image15
Så här sysselsätter sig personalen på Merresor när dom har lite tid över ;-)

Hoppas att ni alla andra också har det bra på era arbetsplatser!
Men jag är lite besviken... förväntar mig fler inlägg och flummiga bilder från er andra också.

Ha det bäst!

/U

Kommentarer
Postat av: Vxl Vk

När kommer ni till Vk för praktik på 108? Träffade på en del av sällskapet förra veckan när de var här och körde rälsbuss. För övrigt så kan Robert ha nytta av lite dieselkunskap nu när han snart får hem sin schnööschlungaaa till Skara.

2007-10-03 @ 13:41:17
Postat av: Robert

Sen när blev utbildning och kunskap samma sak :P
I Vilket fall, vecka 43 så kommer vi och gör Vk osäkert!

2007-10-03 @ 15:20:36
Postat av: Björn

Robban: För fan! Åk inte till Vk, de bara meckar rälsbussar och tokdiggar trubadurer på Briggen! Tycker mig förresten känna igen insen som den glade gamängen som tog emot kaffet av mig på Cst. Samme krumelur eller?
Ullis: Somliga verkar helt klart vara missing in action. Hur går det t ex för Josef i Vå, Mackan i G, Mattias och Pixbo i Blg, Martin i H, Hectorbataljonen, Anita i F , Uffe på Cst etc? Några mästerbloggare är de då inte :-) Har väl surrat lite i telefon med somliga och träffat på några men det vore kul om de ville bidra med en liten bild eller bara ett skriftligt livstecken... Phone home! ;-)

2007-10-03 @ 23:39:13
Postat av: Joakim

Såväl Mattias som Jörgen är ute och kör på egen hand nu förtiden. Jag bytte av en något pömsig Mattias i Gävle härförleden. När Jörgen blev klar fick han dessutom en liten notis om sig i veckobrevet för region Hallsberg, med bild och allt!
/Joakim

2007-10-04 @ 11:53:47
Postat av: Vxl Vk

Björn: jag tror du stavade fel. Det är skullnad på att digga eller att dissa trubadurerna.
Robert: Kan du inte komma ner veckan innan istället? Jag har ledigt då.

2007-10-04 @ 12:31:54
Postat av: Thomas

Björn: Josef lever å mår bra i Vå iaf ;D Träffade honom i Cst när han var på Rc-utb. Samma spillevink som vanligt. Martin visar sig då å då på MSN och han verkar trivas i H.
Själv väntar jag fortfarande på din utlovade metal-hälsning :D vid ev möte på sträckan Cst-Arn men det är ju inte så lätt med insyn i våra kära fordon X3 och X40. Kan meddela att jag idag lämnar Cst med tåg 242 kl 19.30 och ank till Arn 19.48...om skulle mötas då.
Ha det bra allesammans!

2007-10-04 @ 12:44:36
Postat av: Robert

Björn: Jo nog tusan är den kaffeslurkande linsslusken som hämtade upp din förnämliga leverans på cst! Den levde vi gott på en bra stund!
Vk-Björn: Hmm, hade jag lagt turerna så hade jag haft F å Fp hela tiden, å då kunde jag kommit och våldgästat dig när som! Men tro mig, du lär märka när jag duker upp :P

2007-10-04 @ 17:59:41
Postat av: Thomas

Björn:
Nog måste det väl ha varit dig jag mötte i Blackvreten idag kl 10.21? I vilket fall så skymtade jag en utlovad metal-hälsning från AEX tåg 7822.

2007-10-05 @ 13:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback