Vem blir först ut på en egen tur?

Vem får den stora äran att först göra alla KY 7-are stolta? Hectorgänget ligger väl ganska bra till? SJ-folket kanske kör själva dessförinnan? Skriv en rad när ni klivit av loket/motorvagnen (cykeldressinen?) efter er första tur på egen hand och berätta hur det gick! De flesta av oss sitter väl än så länge med näsan djupt ner i en massa interna förekrifter och fordonsmanualer eller så står vi och rotar i konstiga luckor och vrår på jakt efter ett klurigt fel som inte ens instruktören minns lösningen på... :-/ Själv skall jag ut på egen hand den 2:a juli så det är väl då det är läge att undvika stråket mellan Stockholm och Arlanda :-P

Ha det gott och lycka till med era operatörsspecifika utbildningar allihopa!

/Björn

Kommentarer
Postat av: Anonym

20 juli börjar äventyret för oss hos sj hallsberg... tills dess får vi dras med varann...

2007-06-03 @ 09:56:56
Postat av: Joakim

Med tanke på att kursen hos Green Cargo inte börjar förrän den 18/6 och jag dessutom hade tänkt att korpa till mig litet sommarsemester, så kan nog jag bli en av de sista från kursen som ger mig ut på Statens Spåranläggningar på egen hand.
/Joakim

2007-06-03 @ 14:57:06
Postat av: Maria

16 juli blir första turen för mig och Josef, enligt schemat iallafall....

2007-06-08 @ 23:24:04
Postat av: Joakim

Hmmmm...
Kanske dags att spänna upp en stor banderoll över spåren här i Et då? ;-)
/Joakim

2007-06-09 @ 10:59:04
Postat av: Mia

Joakim, du kan va lugn.. Jag är nog den som kommer ut sist på egen tur. Börjar min anställning 16 juli. MEN (!) det är väldigt skönt med semester =D

2007-06-11 @ 11:38:40
Postat av: Maria

Hehe, inte säkert att den första turen jag gör går via Eskilstuna. Den första turen blir en ihopplockad tur med bara X40 i och med att det är det första fordonet vi får (jippie).

2007-06-12 @ 10:34:19
Postat av: Joakim

Maria; det måste ha varit av särskild omtanke om dig som de såg till att ditt första fordon blev X40. :-P
Tyvärr är jag uppe i Borlänge då, men har du en tidig morgontur i Et kanske jag kan vinka till dig på väg upp till Blg.
Mia; hur lång blir din internutbildning då? Gröna Lådan har ju en ganska lång sådan, så jag skulle tippa på att jag kommer ut och kör på egen hand någon gång i första tredejdelen av oktober.
Lycka till allihopa, hur som helst!
/Joakim

2007-06-14 @ 18:05:05
Postat av: Ullis

Hej hej!
Jag tror faktiskt att Daniel ligger före oss alla, han har nog redan kört själv ett tag...
Ha det gött!

2007-06-14 @ 20:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback