Tågolycka

Bilförare omkom i tågolycka

En man i en personbil omkom i en kollision med ett godståg i Haga i Kristinehamn på onsdagsmorgonen. Tågets personal chockades. Den 63-årige mannen i bilen hade avlidit när räddningstjänsten kom till platsen.
– Det var en obevakad järnvägsövergång, förmodligen såg han inte tåget i tid, säger räddningsledare Peter Karlsson till TT.
   Enligt räddningstjänsten var det snö och halt på vägen. Mannen var ensam i bilen.
   /TT

I en tidigare version av notisen stod:
"Lokföraren och en lokförarelev chockades."

Är det någon av oss?
Isåfall får jag beklaga och hoppas att allt är bra och ge en stor kram......

/Maria

Kommentarer
Postat av: Björn

Det är mig veterligen bara vi som är ute på praktik just nu från någon KY-utbildning. Lyckligtvis är rutinerna för att försöka hantera sådana här situationer goda hos de svenska järnvägsoperatörerna och förhoppningsvis fungerar de väl för de inblandade även denna gång.

Mitt beklagande till de drabbade.

2007-02-25 @ 01:50:36
Postat av: jana

Tyvärr har jag fått veta att det handlar om en elev i ky 8.. Tredje turen den här personen var ute på.. En påminnelse om något som antagligen kommer hända oss alla..

Kram på er därute!

2007-02-26 @ 12:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback