Första dagen

Min första dag såg ut ungefär så här:

Eskilstuna-Stockholm med Regina, swoosch! 180 km/h.
Stockholm-Hallsberg tur och retur med Regina, swoosch!
Stockholm-Eskilstuna med X40, swoosch! 200 km/h.

Det är så roligt att köra fort! :)

Och jag tycker om Reginan, men X40:n kunde jag gott vara utan....

Överliggning i Hagalund hade jag också men inte såg jag till dig Putte? Du skulle ju ligga där samma natt.

Imorgon blir det samma tur igen och då skulle jag få ett litet startkit från SJ med nycklar, väska och lite kläder om jag ville låna.

Hoppas ni andra haft det bra era första dagar? Skriv och berätta, det är ju jättekul o se vad alla andra pysslar med!

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

Annars kan jag rekommendera kombinationen Rc4P + 6-7 Gblss-y vagnar om man vill åka fort. Dessutom har man inga uppehåll någonstans, så fjärren sätter alla sådana där trista X40 och annat elände åt sidan medans man svischar förbi i ett moln av snörök. Regina har ingen CD-spelare heller! ;-P

/Joakim

2007-02-15 @ 11:50:23
Postat av: Maria

Är det ett sånt där posttåg som bara går i 160 km/h? De släppte förbi ett sånt när vi skulle åka från Hallsberg till Stockholm förra veckan och direkt blev vi 10 minuter sena till Cst....hmm.

X40:n kan fransmännen ta tillbaka och bränna på bål tycker jag. Jäkla skitfordon. Dessvärre så verkar det som att efter juni så kommer det bara att gå sådana på Svealandsbanan, man kanske skulle jobba nån annanstans än i Eskilstuna...Jag vill köra Regina!

2007-02-15 @ 15:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback