Back too Hellsberg...

Hade min allra första tur till Hallsberg i måndags natt.
Trodde att jag skulle slippa stället iaf några dagar och höll på att garva ihjäl mig när jag såg att jag skulle dit första turen. Körningen dit gick bra trots att det känns som att det är länge sen man var ute och körde. Slaggade lite på ett rum där några fjuttiga timmar. I fikarummet träffade jag på Uffe Puffe och surrade lite med honom innan det var dags att åka igen.
När växlingsgubben hade kopplat på vagnarna och vi precis skulle dra därifrån ropade nåt snille på radion till honom att vi hade en repvagn närmast loket. Så det var bara att koppla av dom andra vagnarna och växla bort den trasiga. När vi hade kommit över till det spår där den skulle av, gick det inte att få loss skrotet. Den hade knasiga bromsar så buffertarna gick inte att trycka ihop så kopplet var ju sträckt som bara den. Gissa om växlaren var skitsur.... Inte på oss, men på snillet som inte hade upptäckt det tidigare. Det ordnade sig iaf, körde tillbaka den till dom andra vagnarna med broms och tryckte ihop mot dom och då gick den till slut att få av, men vi blev lite försenade.

I natt har jag varit på en radiolokstur med ett gäng timmervagnar till Skutskär till nån pappersmassefabrik, några mil härifrån ute vid havet, med en T44. -20 grader och blåste kallt som f-n eftersom vi stod ca 20 m från vattnet, men det gick ganska bra eftersom det bara var några ynkliga timmar. Tufft att se dom gigantiska truckarna som lastade av timret i raketfart.

Ikväll ska jag iväg med ett containertåg upp till Ånge och kommer väl förhoppningsvis tillbaka nån gång imorrn på morgonen. Synd att Syfilis är i skolan annars hade jag ju kanske kunnat hälsa på honom, eller inte ;-D.

Annars är läget perfekt här i Gävle, helt okej stad.

Ha det bäst alla!
Kramar från Ulrika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback