Hej alla!

Vet inte om ni fått mitt mail om att gå med på Facebook.com, den enda som har gått med hittills är Roger.

Det vore väldigt trevligt om så många som möjligt från klassen går med, då kan vi hålla kontakten med bilder och inlägg i vår egen lilla klubb. Det kan nämnas att KY8 har 13 medlemmar i sin klubb KY8.

Det är en trevlig community med hög medelålder. Även flera från KY6 är med som tex. Cissi, Tina.

Annars går det bra för mig, kör själv den här veckan och nästa och då är det Regina och X12 som gäller. Sedan har jag bara ett fordon kvar och det är RC.

Hur går det för alla er andra?

/Maria

Kommentarer
Postat av: Joakim

Ooooh... Jag kan inte vänta tills jag ser skandalrubrikerna i Aftonbladet om att "Känd lokförare fick sin identitet stulen på nätet"!
Eller funkar det bara om man är en s k "modejournalist"?
;-)
/Joakim

2007-08-29 @ 16:05:28
Postat av: Maria

Jag tror inte att man numera måste vara känd för att vara med på Facebook. :) Men visst, en del kändisar finns det väl, men de flesta är icke kändisar. Som alla knäppisar som är med i SJ-gruppen...:)

2007-08-30 @ 10:22:50
Postat av: Maria

Nu är vi ett par stycken, men var är alla andra? :)Och man hör inget från någon...har alla det bra?

2007-09-02 @ 21:54:12
Postat av: Björn

Jodå, vi lever men om man som jag t o m är dålig på att logga in sig på MSN så är oddsen för att man skulle lyckas engagera sig på facebook ganska dåliga :-/

2007-09-02 @ 22:33:45
Postat av: Maria

Ja, jag tvingar ingen. :) Såg bara att KY8 är ett par stycken och tyckte att det skulle vara ett bra sätt att dela bilder och hålla koll på vad andra gör. Men, men, vi får väl använda den här bloggen istället. Dessvärre är det ju ingen som skriver här längre heller...

2007-09-03 @ 18:19:58
Postat av: Joakim

Förresten, hur gick det med den där listan över mailadresser som Putte skulle sammanställa?
//Joakim

2007-09-05 @ 17:07:54
Postat av: Robert

Allt är bra här med, men att hinna med att sitta att härja på nätet är svårt för tillfället, men rätt som det är kanske jag dyker upp på facebook iaf...
Förövrigt så är det rc-lokskörning som gäller för tillfället, vi (Hans och jag) har fått utbildning på Rc2+4 samt Rc2ÖBB. Vecka 39 blir det radioblocksutbildning för mig, och sen vecka 40 Tmy, Tmx och vecka 43 Tmz... Y1 ska också hinnas med i höst, det är mycket som händer på en gång nu... Men kul är det! Riktigt kul!

2007-09-05 @ 18:06:26
Postat av: Maria

Jag fick en maillista den 31 maj av Putte. Du fanns med Joakim, konstigt att du inte fått den. Jag kan skicka den till dig.

2007-09-06 @ 19:44:23
Postat av: Joakim

Maria: Ja tack, det vore snällt om du kunde skicka den till mig.

2007-09-08 @ 10:34:28
Postat av: Maria

Har skickat den nu, till den adress som stod i mailinglistan, har du fått den? Annars är det nog fel adress där och kanske därför som du inte fått den tidigare..

2007-09-08 @ 16:41:52
Postat av: Markus

Jodå, det går ganska bra. Blev klar med alla fordonsutbildningarna (X11-14, Rc3/6, Regina) i måndags, vilket innebär att det nu är slut på gratisluncher och hellediga helger på ett tag.
I dag skulle jag ha kommit hem 8.30 från en överliggning i Växjö, men så blev det inte - ankom Göteborg först 15.20.
Föraren som ställt av tåget kvällen innan hade tagit ned strömavtagaren, men varken kopplat tågvärme eller stängt av batteriet. Loket var stendött och tåget blev givetvis inställt. Ett nytt lok skickades från Malmö och med ett nytt tågnummer kunde jag tillslut rulla i väg med mitt tjänstetåg, ett antal timmar senare än planerat.
Eftersom delar av sträckan dessutom är old school-tam blev det naturligtvis ett jäkla väntande på möten...

2007-09-13 @ 20:14:56
Postat av: Mia

Hej!
Jag har äntligen haft min första tur nu. Den gick kanonbra. Har dock haft 3 mardrömsturer efter det (av 3 möjliga) Suck... Som tur var va Ulle med på en av dom som moraliskt stöd. Nu kan inte så mycket mer hända. Ulle tyckte att vi skulle riva en kontaktledning eller något idag också eftersom lyckan var på topp. Men icke, klarade mig den här gången =D
Ha det bäst!
kram

2007-09-14 @ 20:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback