Uniformsprovning
De två vagnarna som Uniformståget bestod av stod inte hinderfritt från spår 5 så en hederlig gammal Y1 fick skjutsa in dessa till spår 6 som saknar tråd...
Så ja! Då var de ur vägen och spår 5 kunde nu återigen användas...
Då var butiken öppen...
...men bara för vissa, så håll er undan Ni som inte har VIP-kort ;-D
Skyltdockorna skulle kläs fina. Men tänk er den vänstra dockan med upprullade jeans och stålhättadojor istället för de brallor som den har på sig...brrr..
...så jag valde istället den mer strikta föraruniformen som jag här håller på att prova ut. Lägg märke till lappen som sticker ut under min vänstra arm och "förgyller" bilden.
Med kavajen...
...och med slipover, som måste täckas med kavaj vid användande. Varför kan man ju undra och jag påpekade också det. "Du är inte den förste som säger det" var svaret jag fick. Så de kanske ändrar sig...
Jaha, man kanske skulle ha satsat på en karriär som modell istället? Nä, lokföraryrket passar nog både mig och mitt utseende bättre ;-D
Ha det bra allesammans!
//Thomas
Kanske hade varit bättre om du hade satsat på modellkarriären tycker jag...
/Leif Boork
Måste faktiskt hålla med föregående inlägg från Leif!
/Lammet
Bara en massa bilder på dig själv!
Skärpning Tomas, jag vill ju se lite snygga tågvärdar (manliga) och lite action!
Aaaajm to sexy for this shirt, aaaajm to sexy for this show... :-P
/Joakim
Inte så ofta jag visar upp mig själv på bild, så de tre futtiga kan ni allt stå ut med =)
Leif Boork: Menar att jag kör så illa?? Fast jag har ju iaf inte fått sparken än ;D
Joakim:
Precis!
Är det alltså antingen pikétröja eller den strikta uniformen som du visar upp som gäller för förarna? Vore ju bra om man kunde kombinera dessa beroende på vad man kände för just den dagen.
Eller så börjar ni på ett företag utan tramsiga uniformer... Förövrigt så avskaffades uniformeringskravet för lokförare i och med 1921 års uniformeringsregelemente.
Eller så är jag bara bitter för att jag fortfarande inte har lyckats kvittera ut en uniformsmössa på Tågab. En toppluva fick jag idag, det är nog tyvärr det närmsat jag kommer ;).
Det var bättre förr när det var stil på järnvägen!
Blivande anställd:
Jepp, jag håller med dig och jag påpekade det också. Men än så länge får man alltså bara välja det ena eller det andra alternativet.
Tack för ditt svar Thomas!
Hö hö... Först kom AEX med gråa tåg, sedan kom SJ krypandes med gråa tåg. AEX har haft en pikétröja i sin uniform i ett antal år, nu kommer SJ krypandes... AEX köpte ruttna tåg från Alstom, nu kommer SJ i bästa fall krypandes med en X40. Nästa steg: Sex varv till M från Cst på en och samma tur?
Björn:
Ja, vore det inte för AEX så vete katten vad SJ skulle ta sig till ;D och med tanke på dina eftermiddagsglassturer så hoppas jag att SJ snart tar efter där också ;-)
Såg förresten en av era gråa faror i SL-depån i Älvsjö härom veckan, vad gjorde den där??
Grå fordon är väl tjänstevagnar, eller är den tiden förbi? ;)
På Green Cargo har vi stiliga vintermössor med öronlappar i cockerspaniel-modell, allt i vackert varselorange... Någon som blir avundsjuk? ;-)
/Joakim
Joakim:
Aaajm to seksi fårr maj cap, maj årängsch cap ;-D
Thomas: Vi har haft tåg i Älvsjö och Hagalund lite för ofta på sistone. Sanering är oftast orsaken. Var nära att
bidra till nr 10 och 11 igår. Hade knappt 60 m på mig att reagera när jag kom åkandes i 70 km/h. Två banverkare stog mitt i spåret och nästintill flög undan när jag tutade. Tågvärden jag hade med mig hade nyss börjat jobba igen efter en påkörning.
Joakim: Nog tusan borde du posera i en dylik huvudbonad här på bloggen!
Skall jag ömt smeka buffertarna på 1290 också, medans jag visar upp varselcockerspanielmössan?
/Joakim
Joakim: Fixar en fotosession på lämpligt oranget diesellok (du får härmed heders-/självmordsuppdraget att putsa fram en snygg finish i lacken på 321!) så snart som möjligt! På med vinterluvan och en matchande varselmundering á la GC bangårdspyjamas så skall vi se till att det blir lite liv och rörelse i modevärlden!
Joakim:
Ömt? Det efterlystes ju lite action så det får nog bloi hårda tag istället, det tror jag 1290 pallar med ;D
Buffertar skall smekas ömt! Så är det nog talat om den saken!
Hur var det nu med islagshastigheten? 0,5 m/s, 5 km/h, 5 m/s eller 50 km/h? Efter mitt senaste ATC-pannbesked minns jag inte riktigt men T44:ans ramverk är vackert bananiskt till sin form... :-/
Kraften som kan dämpas beror på vilken fyllning buffertarna har! ;)